Het 100% mama event; de musthaves van dit jaar!

Meer dan een half jaar geleden hoorde ik via, via dat het 100% mama event ‘het evenement’ van het jaar was waar ik als fotograaf en kidsfashionliefhebber echt bij moest zijn. De aankondiging van het event zag er veelbelovend uit; ‘het event voor de mama die het beste uit het (gezins) leven wil halen’.  En zo ging ik even geleden vol verwachting naar het 100% mama event! Ik vertel je in dit artikel wat je kan verwachten als je daar zelf een kijkje wilt gaan nemen.

Lees ook: Flavourites Live, het offline webshop event

100% mama event, even lekker shoppen

De locatie lag in het hartje van Rotterdam, en was goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De garderobe was gratis, wat erg fijn was! Bij binnenkomst besloot ik eerst te starten met koffie om via een uitgestippelde eigen bedachte route het event te verkennen.

Veel gericht op jonge kinderen

Wat direct opviel was dat de producten die verkocht werden op dit 100% mama event gericht waren op jonge kinderen. Voornamelijk baby en peuter kleertjes waren er in overvloed. Felle kleuren met drukke prints of juist rustige effen broekjes met een basic shirtje. Schattige tutu jurkjes waren hier niet te bekennen, het was overduidelijk een evenement gericht op stoere jongens en hippe meiden!

Lees ook: Een Hippie festival bezoeken? Check Hippieval!

Label Nixnut doet zijn naam geen eer aan

Wat denk je bijvoorbeeld van het label nixnut gericht op kleding voor baby’s en peuters. Een jong bedrijf (1,5 jaar) van twee jonge ontwerpsters met een missie voor basis elementen met een speelse twist. De eigenaresse vertelde dat de kleding geproduceerd wordt in Portugal, waardoor er geen jonge kindjes in fabrieken zitten te naaien voor een paar centen. Dit is ook af te zien aan de kwaliteit; warm en zacht.

100 procent mama event, kledingmerk Nixnut

Beach & Bandits met een knipoog

Dit rugzakje van Beach&Bandits was een echte eye catcher met zijn opvallende oogjes en mintgroene kleur! Het gespje maakt het tasje speels. Bij Lola’s kids ging ik mij flink te buiten aan kleding van het merk Mingo voor mijn dochter. Vooral het mixen van verschillende setjes door elkaar sprak mij erg aan.

100 procent mama event beach and bandits

Leuke accessoires, MeToo!

Ook dieren printjes waren geliefd en bij diverse labels terug te zien. Naast kinderkleding waren er ook behoorlijk wat leuke accessoires voor kids te vinden! De poppen van MeToo en artikelen van Elodie Details waren te vinden bij Mevrouw Schaap.

metoo poppen 100 procent mama event

Tough Cookie voor ’the tough guy’

De schoentjes van Tough Cooky staken met kop en schouders boven alle aanwezige schoentjes uit. Gemaakt met de hand en van echt leer, waardoor het comfortabel is om te dragen.

100 procent mama event tough cookie

Niet veel te vinden voor oudere kindjes en mama’s

Voor de wat oudere kindjes was er helaas niet veel te beleven of te koop. Wat tegenviel was het aantal producten wat écht gericht was op de mama’s. Het viel op dat het event zich voornamelijk gericht heeft op de verkoop van kinderartikelen. Op zich logisch, want moeders zijn er gevoeliger voor om geld voor hun kind uit te geven dan voor zichzelf.

Toch jammer, omdat dit soort evenementen ook een kans bieden voor de moeders om zichzelf in het zonnetje te zetten. Ik kruip dus weer snel achter de laptop om mijzelf ook een plezier te doen 😉 .

Meer weten over dit event?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven