Naar de film en nog even een selfie scoren met Enzo Knol

Een dik uur rijden. Heen én terug. En dat allemaal om Angry Birds 2 te zien in de Pathé bioscoop in Amsterdam, bij de Arena. Belachelijk eigenlijk, maar het was een van onze weinige uitjes in de zomervakantie en de kids hadden er zin in. Dus reden we om 09.00 in de ochtend richting Amsterdam met zijn viertjes. Gezellig, zin in de film en het aapjes kijken, want een deel van de stemmencast zou aanwezig zijn. Wil je weten of dat Angry Birds 2 de moeite waard is, lees dan mijn review hieronder!

angry birds 2 film review

Angry Birds 2, de film

In 2016 keken we Angry Birds 1 en na deze hilarische film in de bioscoop gezien te hebben konden we nu niet wachten om deel 2 te zien. Vogels en biggen in gevecht om hun eiland te beschermen. Met herkenbare situaties en scènes is de Angry Birds film eigenlijk een soort persiflage van het menselijke leven, nietwaar?

In het kort het verhaal van Angry Birds 2

Daar waar in deel 1 de vogels en de biggen tegen elkaar strijden hebben we in Angry Birds 2 een geheel nieuwe ‘vijand’ in beeld. De oude geliefde van Mighty Eagle (ingesproken door Soundos El Ahmadi ) heeft besloten om vanaf het ijskoude Adelaarseiland de aanval in te zetten op zowel de biggen als de Angry Birds.

review angry birds 2

De humeurige vogels en gemene groene biggen zijn aan elkaar overgeleverd en besluiten te gaan samenwerken om de gezamenlijke vijand te verslaan. Red, Chuck, Bomb en Mighty Eagle halen Chucks slimme zus Silver over om samen te werken met de biggen Leonard, zijn assistente Courtney, en zijn techneut Garry.

stemmencast Angry Birds 2

Review Angry Birds 2

De start van de dag op de première van Angry Birds 2 is voor ons dus vroeg. Maar eenmaal aangekomen in Amsterdam blijkt dat wij zeker niet de eerste zijn op de première van deze nieuwe bioscoopfilm. Een deel van de stemmencast is aanwezig en alleen al daarom wilde Lotte en haar vriendinnetje graag mee naar Angry birds 2. Want niemand minder dan Enzo Knol is er, maar ook Bibi en Saar (een van de Zoete zusjes) komen het podium op. En die willen ze niet missen natuurlijk.

Dat ik heb beloofd om een review over Angry Birds 2 te schrijven, dat boeit ze eigenlijk niet zo. Ja mam, leuk, maar we willen graag op de foto en een handtekening van Enzo. Jammer maar helaas, de rij is te lang en om niet helemaal achterin de bioscoop te eindigen wil ik toch graag naar binnen. Afijn, na het voorstelrondje op het podium, en het prachtige nummer van Do mogen we de zaal in.

angry Birds 2 review

3D de moeite waard?

Vol verwachting zitten we met een 3D bril op in de ochtend met een zak popcorn op schoot klaar om Angry Birds 2 te reviewen. Laat ik daar eerst even op ingaan… die 3D bril zou van mij achterwege mogen blijven. Ik heb maar weinig het idee gehad dat ik een 3D film zat te kijken en ben geen enkele keer in de veronderstelling geweest dat er Angry Birds of groene biggen de zaal in werden gekatapulteerd. 2D kijken van deze film volstaat dan ook prima.

Grappen en grollen in Angry Birds

De film is geschikt voor het hele gezin. Ondanks het feit dat ik niet heb gebulderd van het lachen heb ik toch kunnen genieten van deze tweede Angry Birds film. Er zitten grapjes in voor volwassenen die de film daardoor extra aantrekkelijk maken en uiteraard zit de film voor kinderen al vol humor.

Van toegevoegde waarde is de verhaallijn met de baby biggen en baby birds. Niet alleen omdat de baby Angry Birds onder andere door Bibi en Saar ingesproken zijn, maar ze zijn een grappige toevoeging aan het geheel.

Tip: zet ook deze Netflix kinder kerstfilms op je lijstje

Conclusie Angry Birds review

Al met al vind ik de film leuk genoeg om met het gezin te bekijken. Verwacht geen zere kaken naderhand, maar gewoon een gezellig stukje amusement, zelfs voor de puber in ons gezin.

selfie met Enzo Knol

Toch nog op de foto met Enzo Knol

Was er vooraf aan de film geen ruimte voor ons om de stemmencast te benaderen, achteraf hadden de meiden mazzel. Luc zag Enzo Knol richting de parkeergarage lopen en de meiden stormden er met mijn telefoon en een papiertje op af. Zo hebben ze toch een leuke selfie kunnen schieten met Enzo én een handtekening op papier. Ik zal nooit meer op je mopperen Enzo Knol, erg tof dat je even de tijd voor ze hebt vrijgemaakt!

Over Angry Birds 2

Deze film draait vanaf 14 augustus in de bioscoop. Nederlands gesproken, 2D en 3D. Stemmencast: In de Nederlands gesproken versie met de stemmen van o.a. Eddy Zoëy, Enzo Knol, Murth Mossel, Ruben Nicolai, Frank Lammers, Do, Soundos El Ahmadi, Olcay Gulsen, Pip Pellens, Andre Dongelmans, Diederik Jekel, Janice, Marieke Elsinga, Mattie Valk, Rico Verhoeven, John van den Heuvel, Maryam Hassouni, Bibi, Levi van Kempen, Annemarie Jung, Saar van de Zoete Zusjes, Imaani Oosterhuis en Irma Knol