Ben je aangekomen vraagt ze dan…. what ?!

WAt?@#* Ik kijk met een frons! ‘Ja je hebt een dikkere kop gekregen en een buikje’ Nog meer fronzen! ‘Ik zag het laatst al toen je de Albert Hein in liep, als je veertig bent vliegen de kilo’s er aan. Je bent ècht aangekomen. Ik dacht, ik zeg het toch maar tegen je want een heleboel mensen zeggen het niet’ en zo zette het gesprek zichvoort.

Lekker dan! Ik had zelf juist het gevoel dat er weer een kilootje af was. Maar blijkbaar heb ik  me vergist en ben ik toch aangekomen. Ik heb de afgelopen weken wel wat meer fruit gegeten en niet de hele tijd met mijn vingers in de pot zoetigheid gezeten die ik op mijn werk heb staan. Oooooo, die snickers zijn zo lekkerrrrr. Ik kan ze met moeite weerstaan. Ik heb die zoetigheid niet voor mezelf gekocht maar ik beloon mijn leerlingen er mee als ze hard hebben gewerkt. Tja, ik moest in het begin de pot bijvullen zonder dat de leerlingen er ook maar iets uit gehad hadden 😉 . Ik kon maar niet van de snickers en marsen afblijven. Tegenwoordig kan ik me redelijk beheersen, maar aan het einde van de dag (met name op vrijdag) ben ik zo moe en dan is even iets zoets eten vaak wel even heel lekker.

aangekomen

Toch aangekomen

Maar o, wat is dat vervelend als iemand zegt dat je bent aangekomen! Het spiegelbeeld van jezelf veranderd dan ook mee. Tot voor afgelopen vrijdag keek ik nog tevreden in de spiegel en nu zie ik een dikkertje. Pfff. Ik hoop dat ik er snel vanaf ben, van dat dikke gevoel.

Voor mijn zwangerschappen was ik best slank. Maatje 38 en soms 36 maar echt nooit 42. Ik heb me er een beetje bij neergelegd, maar heel stiekem zou ik toch graag weer zo slank willen zijn als vroeger. Maar dan wel het liefst door niet de hele dag te lijnen 😉 . Ik heb vorig jaar me aangemeld bij Weight Watchers online maar die zijn bij mij niet door de proeftijd heen gekomen. Ik vind het zelf nogal een gedoe met al die punten en zo. Kan jij dat wel? Toch vind ik dat ik iets moet doen nu ik ben aangekomen. Een paar maanden geleden was ik weer begonnen met joga. Joga vind ik best lekker maar de cursus die ik prettig vind die zit alsmaar vol. De andere klassen vind ik niet zo lekker of leuk. Nu overweeg ik om met een vriendin te gaan zwemmen maar ik vind het vreselijk om met die blote melkflessen en mijn niet-helemaal-slanke lijf de afstand tussen het kleedhokje en het zwembad te overbruggen. Misschien heeft iemand nog tips, leuke ideeen?

7 REACTIES

  1. Ja, zeker tips: volg een reiningingskuur op basis van Aloe Vera. Dat schoont je darmen en zorgt voor vermindering van snoep-behoefte. Als je vervolgens door wilt pakken, kun je een fit-programma erachter aan doen, voor opbouw van spieren en verbranden van vet. 🙂

  2. Hoi,
    Een jaar later maar als ik alsnog mag reageren:

    Een suikerverslaving ken ik en kun je vanaf komen. Er zijn supplementen die helpen om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Zodra je suiker inneemt schiet deze omhoog waardoor je naar meer verlangt.
    Doe je dit dagelijks, dan raakt je lichaam verslaafd en dit maakt het moeilijk om de zoetigheid te laten staan.

    Je kunt ook in positieve zin deze ‘vraag’van je hersenen beantwoorden door de ‘slechte’gewoontjes om te zetten in goede gewoontes. Elke keer als je trek hebt eet je een bepaald gezond tussendoortje (magere kwark, ongefrituurde noten, cranberries, rauwe wortel..zelf combinatie verzinnen).

    Doe dit consequent een paar werken en zorg dat er geen andere snoepgoed, suikers in huis zijn. Maak een schema en zorg dat je dit in eerste instantie een week volhoudt. Dat betekent ook geen gebak op het werk. Maar je eigen alternatief. Ik geloof dat je je hersenen ook weer kunt wijsmaken dat je elke dag dit tussendoortje nodig hebt en dan is je lichaam tevreden.

    Verder ontkom je niet aan het innemen van supplementen: een aanrader is Chlorella..google maar eens.

    Bij een sport zou ik allerlei lessen gaan uitproberen en kijken wat je echt leuk vindt, want dat alleen hou je vol, en dan heb je ook geen ‘buddy’nodig want de andere dames in de groep zitten er vaak ook omdat ze het super leuk vinden, en zo motiveer je elkaar.

    Succes!

  3. Je lekker voelen is volgens mij het belangrijkste. En dat is met elk lichaam mogelijk. Neemt niet weg dat je misschien toch anders met voeding zou willen omgaan om gezonder te leven en daardoor op een voor jou goed gewicht te komen. Ik ben zelf niet zo’n voorstander van een dieet. Het bekende jojo effect ligt op de loer. Bovendien veroorzaken de meeste diëten een tekort van een bepaalde voedingsstof. Het kan zelfs op langere termijn veel schade veroorzaken. Misschien is dit iets? http://www.nooitmeeropdieet.nl/ En onthoud goed. De basis van alle succes ligt in het je goed voelen.

  4. Nou, ik vind het helemaal niet aardig als mensen menen dit soort dingen tegen je te kunnen zeggen. Ik had vroeger een collega die altijd bolle tegen me zei en opmerkingen had over mijn figuur. Op een keer was ik dat zo zat, toen heb ik gezegd: daar kan ik nog wat aan doen. Jij bent lelijk en daar doe je niks meer aan. Nou toen was hij me toch boos. Tja….
    Het gaat erom of je lekker in je vel zit. Of je dan slank of voller bent, dat maakt dan niet uit. Als je wat gewicht kwijt wil zou ik die calorie rijke hapjes laten staan. En heel af en toe jezelf ermee belonen als het goed gaat. Sporten is goed en maakt dat je je lekkerder gaat voelen. Ik wens je veel succes en bedenk dat je dit voor jezelf doet en niet voor anderen.

  5. Tja die wijn, dat zou best wel eens een boosdoener kunnen zijn 🙂 Succes meid! En v.w.b. de tips van Ilse…. er komt over een paar weken een nieuwe foto van haar op de site… misschien eens goed kijken of ze e.e.a. zelf ook toepast 🙂

  6. Tip 1: Dat soort personen die die opmerkingen maken mijden als de pest!
    Tip 2: je heel vaak realiseren dat het niet jouw schuld is dat je figuur veranderd is maar dat het door de zwangerschappen kwam
    Tip 3: kijk welk dieet het beste bij je past voordat je je ergens in stort
    Tip 4: de leukste: koop kleding die afkleedt! Natuurlijk weet ik alleen van anderen dat dit goed werkt he 🙂

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here