Broodbuik: de buik helemaal vol van tarwe en gluten (review)

Steeds meer mensen zijn intolerant voor gluten, hebben een tarweallergie of coeliakie. Heb jij er ook last van? En hoe ga je daar mee om? Glutenvrije producten zijn gemakkelijk verkrijgbaar in de winkels. Maar hoe ongezond tarwe werkelijk is, ook voor iedereen die niet aan bovenstaande lijdt, is minder bekend. Daarom heeft William Davis het boek Broodbuik geschreven. Als een soort waarschuwing voor de consument. Hier lees je een review van het boek.

Als we minder tarwe nuttigen, vallen we niet alleen af. Allerlei vage vermoeidheids- en buikklachten zullen ook verdwijnen, aldus Davis. Bovendien kunnen we ontstekingen remmen en diabetes type 2 terugdringen. Het gevaar van tarwe is hét gezondheidsissue anno nu.

Broodbuik – review

Elke dag consumeert de meerderheid van de Nederlandse bevolking voedselproducten gemaakt van tarwe. Als gevolg daarvan ervaren velen van hen een vorm van schadelijke effecten op de gezondheid. Variërend van lichte huiduitslag en een hoge bloedsuikerspiegel tot onaantrekkelijke maaguitstulpingen, die preventief cardioloog William Davis ‘broodbuik’ noemt. Volgens Davis heeft dat overtollige vet niets te maken met gulzigheid, luiheid, of te veel boter: het is te wijten aan al het brood dat we eten als lunch. Een letterlijke broodbuik dus. Dat blijkt wel uit het feit dat meer dan 2000 van zijn patiënten hun gezondheid weer terugvinden na het opgeven van tarwe. Davis trok de verontrustende conclusie dat tarwe de grootste bijdrage is aan de wereldwijde obesitasepidemie – en de opheffing daarvan is de sleutel tot dramatisch gewichtsverlies en een optimale gezondheid.

De effecten van teveel tarwe

In het boek Broodbuik onthult cardioloog William Davis de schadelijke effecten van wat eigenlijk een product van genetisch geknutsel en agribusiness is, dat wordt verkocht aan het publiek als tarwe. Broodbuik biedt lezers een gebruiksvriendelijk, stap-voor-stap plan om een nieuwe, tarwevrije levensstijl op te bouwen. Gebaseerd op wetenschap en voedingsleer. En ondersteund door case studies van mannen en vrouwen die levensveranderende transformaties ervaren in hun gezondheid na het uitzwaaien van tarwe. Een leerzaam en inspirerend boek dus. Ben jij na het lezen van deze review ook benieuwd geworden? Broodbuik is een verhelderende blik op wat mensen werkelijk ziek maakt en een actieplan om onze borden schoon te houden van dit schijnbaar goedaardige ingrediënt.

William Davis is een cardioloog die hartziekten wil voorkomen. Hij schrijft regelmatig voor gezondheidssites en medische bladen. Zijn boek Broodbuik is een Bestseller in Amerika. Je bestelt het online bij bol.com.

1 gedachte over “Broodbuik: de buik helemaal vol van tarwe en gluten (review)”