Ken je hem al? De Coca-cola ijsbeer? Hij en zijn familie zijn terug. In een leuke reclame, èn een tof animatie filmpje met moraal natuurlijk! Deze winter brengt Coca-Cola één van haar meest geliefde iconen weer terug in beeld: de legendarische Coca-Cola ijsbeer. Na de allereerste printadvertentie in 1922, duikt de sympathieke ijsbeer voor het eerst sinds jaren op in de reclamecampagne van het frisdrankmerk.
In de nieuwe campagne geniet de ijsberenfamilie van haar samenzijn met een verfrissende Coca-Cola. Het lijkt alsof ze je uitnodigen om de winter knus met je familie samen door te brengen. Bovendien trekt Coca-Cola zich al decennialang het lot van de ijsbeer op de Noordpool aan. Nu staat hij dus opnieuw centraal in de reclame. Met evenveel stijl als in de beginjaren, bij de introductie van de ‘Always Coca-Cola’-campagne. In 1993 ging de tv-spot ‘Northern Lights’ – waar ijsberen naar het poollicht kijken en een flesje Coca-Cola drinken – de wereld rond. De innovatieve animatie- beelden maakten de reclame revolutionair én maakten de Coca-Cola-ijsbeer geliefd bij een groot publiek. En zo ging de ijsbeer, samen met zijn familie, steeds vaker de hoofdrol spelen in de reclamecampagnes van Coca-Cola. Al glijdend op de skipiste, om te supporteren voor de Olympische Winterspelen. Of al spelend met berenwelpen en een kerstboom om iedereen fijne feestdagen te wensen.
Check hieronder de campagne èn het filmpje wat ongeveer 7 minuten duurt waarin duidelijk de moraal naar voren komt dat het niet erg is om ‘anders dan anders’ te zijn, dat we elkaar moeten respecteren zoals we zijn èn dat het heerlijk is om tijd met je familie door te brengen. Typisch Amerikaans, maar o zo waar! Deze 6 minuten durende film met ook daarin de hoofdrol voor de ijsbeer is gemaakt door Sir Ridley Scott, filmregisseur en producer bekend van onder meer Thelma & Louise en Gladiator.
sponsored posting