Eet je slank met noten

Ik heb ook altijd gehoord dat noten veel olie bevatten en daardoor niet zo goed zijn voor de lijn, maar een recent onderzoek wijst anders uit…

Het snacken van noten blijkt juist heel goed te zijn voor een slanke taille en een lager BMI. Het onderzoek toont aan dat mensen die regelmatig bepaalde noten eten zoals amandelen, cashewnoten en pistachenoten een lager lichaamsgewicht, BMI en een slankere taille hebben dan mensen die geen noten eten.

Het eten van noten verlaagt ook nog eens de kans op hart-en vaatziekten. Experts raden dan ook aan om dagelijks drie eetlepels noten te eten. Lekker!
De onderzoekers bestudeerden voor het onderzoek de gegevens van 13.292 mannen en vrouwen. Daaruit bleek dat de mensen die veel noten aten gemiddeld twee kilo minder wogen (!) en dat ook hun taille gemiddeld twee centimeter slanker is.

Vergeet niet dat pinda’s geen noten zijn, maar peulvruchten….

Hart

Ook vergeleken de onderzoekers het risico van de deelnemers op hart- en vaatziekten, diabetes en het metabool syndroom. Het eten van noten als amandelen, walnoten en pecannoten, noten met een hooggehalte van goede cholesterol, verlaagt de kans op chronische ziekten als hartaandoeningen.

Bron: Nu.nl

Artikelen die algemeen zijn, of ingezonden zijn door lezers van ons, maar niet door een vaste blogger, die staan verzameld onder 'MamsatWork'.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top