Frozzies: eindelijk zonder gezeur iedere dag ijsjes eten!

Frozzies, nieuwe gezonde waterijsjes… eindelijk van die eeuwige strijd af! Kinderen en ijsjes… you know the drill. Zeker in deze tijd worden dagelijks de oren van mijn kop gezeurd. Iedere dag een ijsje is voor de kinderen niets teveel, maar ik ben daar eerlijk gezegd niet zo’n voorstander van. Ik heb namelijk hele zoete kindjes. Hoe meer suiker, hoe liever ze het hebben. En hoe drukker ze worden. Gek hè?

Bij de lunch zitten ze na een halve boterham vol, maar een pak koekjes wordt zonder moeite weggewerkt. Ken je dat? Probeer jij de suikerinname van je kind ook een beetje binnen de perken te houden? Al eerder schreven we over minder suiker eten, wat niet meevalt als je de producten in de supermarkt onder de loep neemt. Nu komen er wel steeds meer gezonde(re) alternatieven in de schappen te liggen, maar niet allemaal even smaakvol. De Frozzies waterijsjes zijn ook nieuw, en ik heb me dan ook bedacht om mijn fijnproevende zoetekauwen eens wat anders voor te schotelen. We nemen de proef op de som.

Frozzies, gezonde waterijsjes

Gezonde waterijsjes met 100% groenten en fruit

Zoete kindjes, inderdaad. Wist je dat kinderen per jaar hun eigen lichaamsgewicht aan suiker binnen krijgen? En daarvoor hoeven ze echt niet uitsluitend op snoep te leven. Spaghettisaus, magere yoghurt, en vruchtensap. Het zijn niet de producten waarbij je je tandglazuur al voelt klapperen (op vruchtensap na misschien 😉 ). Toch bevatten ze allemaal een heleboel suiker. Lees anders dit artikel maar eens, over wat pakjes drinken met de gezondheid van onze kinderen doet. Kortom: als ik een kans zie om producten met minder suiker bij ze naar binnen te werken, dan pak ik die met 2 handen aan! Met Frozzies zit dat wel snor, ze bevatten namelijk helemaal geen toegevoegde suikers (en wel spannende, gezonde ingrediënten!).

Frozzies ijsjes

Hoewel ik kippenvel krijg bij het idee aan een berg suiker zo groot als mijn kind, wil je ze ook niet alles ontzeggen. Sterker nog, ik gun ze eigenlijk alles! Maar ‘ergens’ op mijn schouder zit dan nog zo’n engeltje wat maar blijft waarschuwen. Die zit er trouwens ook altijd als ik een reep chocolade naar binnen werk : razz: .

Bovendien snoepen hun vriendjes toch ook ‘gewoon’? Een snack af en toe moet kunnen, en -zoals gezegd- mama is zelf ook geen heilige. Ahum. Je kunt natuurlijk je eigen waterijsjes maken. Is dat je wat te veel gedoe, dan kan je nu ook voor Frozzies gaan. De nieuwe gezonde waterijsjes!

Wat zit er in deze gezonde waterijsjes?

Wortel, pastinaak en broccoli. Dat zijn nou geen groentes waarbij je direct aan ijs gaat denken. Toch zijn het -onder andere- de ingrediënten van het nieuwe Frozzies waterijs, dat je gewoon bij de Albert Heijn kan scoren. Een gezond waterijsje, wat wil je nog meer? Frozzies ijsjes zijn verkrijgbaar in twee verschillende smaken:

  • Wortel, banaan, peer, mango, appel en pastinaak.
  • Broccoli, mango, peer en appel.

Er zijn geen suikers toegevoegd, en de ijsjes zitten vol vezels met dank aan al die gezonde ingrediënten. Ze zijn glutenvrij, en bevatten geen conserveringsmiddelen of kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Zoals ze zelf zeggen: de ultieme unguilty pleasure.

Frozzies, gezonde waterijsjes

Vergelijk even de calorieën met andere waterijsjes

Frozzies 24-28
Calippo 95
Calippo mini 65
IJslollies (je weet wel, die je zelf invriest) 37
Festini Aardbeien 40
Festini Peer 50
Raket 39

En vergeet ook niet dat je -naast het verschil in calorieën- de enorme suikerdip niet hebt. Wat je trouwens ook niet moet vergeten is dat in deze waterijsjes wél behoorlijk wat fruit verwerkt zit, of fruitconcentraat. En zoals wij inmiddels allemaal weten zitten daar fruitsuikers in. Veel minder beladen dan geraffineerde suikers, maar dat je dat in ieder geval wel even weet.

Laat je niet afschrikken door de broccoli of pastinaak. Die proef je er namelijk niet aan af! Vond ik zelf best jammer, maar de kids niet 😉 . Enne, nog een waarschuwing. Je kan helaas niet de dagelijkse portie groente en fruit vervangen door Frosties. Die etenstrijd zal je voorlopig dus nog gewoon moeten voeren.

Lees ook: Gezond eten – jong geleerd is oud gedaan

Wat vinden mijn kids ervan?

De wortel variant vinden ze hier allebei het lekkerste. De een vindt de broccoli ‘niet te pruimen’ en de ander ‘mwah’, maar ikzelf vind de broccoli variant juist het lekkerst 😉 . Nu weet je nog niets, haha. Smaken verschillen in ieder geval, dat is duidelijk.

Je vindt Frozzies in de schappen bij Albert Heijn en meer info vind je terug op de site van 100% versgeperst groente en fruit ijsjes. Ben je in de buurt van Schijndel? Dan ben je van harte welkom om zo’n ijsje hier te komen proeven!

Ken jij dit merk gezonde waterijsjes al?

 

#broodopdeplank

2 REACTIES

  1. Het verschil tussen Fruitsuikers en gerafineerde suikers is in je bloed niet meer terug te vinden. Wat dat betreft is het dus nog altijd 30 gram suiker op een stokje.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here