Heb jij een webshop? Lees tips om deze succesvol te maken.

Het is niet moeilijk om een webwinkel te beginnen. Je maakt volop plannen, koopt mooie producten in en vult je webwinkel.
Alles is perfect geregeld en de webwinkel ziet er gelikt uit. Maar bezoekers blijven weg. Hoe kan dat? Je plaatst wat advertenties
en daardoor stijgen de bezoekersaantallen. Maar veel klanten levert het je niet op. Bovendien kost het handenvol geld. 

Herken je jouw webwinkel hier in:

  • Je bent (nog) niet goed vindbaar in zoekmachines
  • Je hebt te weinig bezoekers
  • Bezoekers verlaten je webwinkel zonder iets te kopen
  • Er worden regelmatig bestellingen teruggestuurd
  • Je hebt te weinig omzet

Je hebt al zoveel tijd gestoken in je webwinkel. Je wil natuurlijk niet zomaar opgeven en ergens weet je gewoon dat het een
succes kan worden!

Denk dan eens aan een webshop-scan!

Met praktische en concrete tips die geheel afgestemd zijn op jouw webshop. In de afgelopen jaren hebben de initiatiefnemers van deze scan honderden webshops bekeken. Kleine en middelgrote webwinkels, webshops van startende ondernemers en succesvolle webshops met een top omzet. Ze hebben zich verdiept in welke factoren belangrijk zijn voor het succes van een webwinkel. Met deze informatie is de Webshop Scan ontwikkeld.

 

DE WEBSHOP SCAN MAAKT OOK JOUW WEBWINKEL SUCCESVOL

Ontvang praktische tips en adviezen op maat, geheel afgestemd op jouw webwinkel. Je webwinkel wordt op ruim 130 punten gecontroleerd en beoordeeld.  Deze punten zijn onderverdeeld in onderstaande categorieën. Per categorie ontvang je concrete tips en adviezen over hoe jij je webwinkel kunt verbeteren.
Deze tips kun je zelf toepassen. Je kunt dus direct aan de slag om jouw webwinkel tot een succes te maken.

  • Algehele look & feel

Een bezoeker besluit binnen een paar seconden of hij op de website blijft of weer verder gaat. De eerste indruk is dus van groot
belang. Ontvang tips over hoe je het uiterlijk van je webwinkel kunt aanpassen zodat bezoekers langer blijven.

  • Gebruik van foto’s & afbeeldingen

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Goede productfoto’s zijn erg belangrijk en kunnen de conversie enorm verhogen.
Zij adviseren je over hoe je foto’s en afbeeldingen nog beter kunt inzetten voor je webwinkel.

  • Structuur & Navigatie

Een goede navigatie en structuur zijn van groot belang voor zowel de bezoekers van je webwinkel als zoekmachines.
Ontvang handige tips om beter vindbaar te worden in zoekmachines en verhoog de bezoekersaantallen.

  • Teksten & Productbeschrijvingen

Teksten hebben een grote invloed op het succes van je webwinkel. Ze moeten voldoende relevante informatie bevatten en
bezoekers tot een aankoop verleiden. Zij geven je praktische tips om je teksten te verbeteren.

  • Gebruiksvriendelijkheid

In een gebruiksvriendelijke webwinkel vinden bezoekers snel wat zij zoeken en verloopt het bestelproces soepel.
Pas hun adviezen toe en zorg ervoor dat je bezoekers klanten worden.

  • Algemene voorwaarden & Verplichtingen

Als webwinkelier heb je te maken met een aantal wettelijke regels en verplichtingen. Zij controleren of je webwinkel hieraan
voldoet en geven je een advies op maat.

  • Techniek

De techniek van je webwinkel is mede bepalend voor het gebruiksgemak dat je bezoekers ervaren. Door het toepassen van hun
tips stijgt het gebruiksgemak en daarmee het aantal bestellingen.

  • Klantbinding

Bezoekers van je webwinkel zijn geïnteresseerd in je aanbod, ook als zij op dat moment niets kopen. Zij adviseren je hoe je
deze bezoekers alsnog tot een aankoop kunt verleiden. Met deze tips maak je van bezoekers klanten.

 

Nieuwsgierig geworden? Lees hier dan nog wat extra informatie en/of geef je op! Wij wensen je in ieder geval veel succes met je webshop en het succesvol maken ervan!

 

Artikelen die algemeen zijn, of ingezonden zijn door lezers van ons, maar niet door een vaste blogger, die staan verzameld onder 'MamsatWork'.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top