Laat fris en Jus d’orange staan vanwege de hoeveelheid calorieën

Een kort maar krachtige tip … een glaasje verse Jus d’orange bij het zondagse ontbijt is heerlijk en gezond! Daarnaast is het ook een prima vervanger van fruit. Maar pas op… drink niet teveel vruchtensappen. Fruit kun je namelijk beter heel eten. Heel fruit vult beter en bevat ook meer vezels en voedingsstoffen dan vruchtensappen. Drink vooral water of kruidenthee zonder suiker.

calorieen in verse jus d'orange

Hoeveel calorieën in Jus d’orange ?

Laat fris en vruchtensap zoveel mogelijk staan. Vervang het liever door water of kruidenthee (zonder suiker of honing). Het is moeilijk om met deze gewoonte te breken, dat weten we allemaal. Maar deze kleine stap levert grote resultaten op, heb ik zelf ondervonden. Een glaasje cola of zelfs appelsap levert al snel meer dan 100 calorieën op. Tel uit je winst. Maar ook verse Jus d’orange doet gretig mee aan de calorieën. Fruit mag dan wel gezond zijn, maar té is nooit goed, weet je nog?

Als je elke dag bijvoorbeeld 3 glazen cola, appelsap, koffie of thee met suiker drinkt, dan zit je al snel op 300 calorieën per dag. Dus door die te schrappen bespaar je meer dan 100.000 calorieën per jaar. Dat is bijna 15 kilo per jaar! Tel uit je winst 😉 .

Groene smoothies

Ikzelf dronk altijd groene smoothies in de ochtend, met een basis van verse Jus d’orange. En veel spinazie. Heerlijk moet ik zeggen. En ook behoorlijk gezond. Toch ben ik in een paar weken tijd een aantal kilo’s kwijtgeraakt omdat ik de stopte met de groene smoothie. Of in ieder geval … ik drink het nu met mate. Alleen die wijziging in mijn eetpatroon leverde me deze kilowinst op. Dat is niet mis!

https://www.mamsatwork.nl/groene-smoothies-voor-extra-energie/

Verder is het belangrijk om je niet teveel tot het drinken van pakjes en flesjes te laten verleiden. Er kan dan wel 100% vruchtensap op staan… het is niet zo 100% als jij vaak denkt. En als je lichaam er aan gewend is, dan wil het steeds meer van deze suikers. Een watertje volstaat dan niet mee, terwijl juist dit zo ontzettend gezond voor je is!

Andere artikelen die interessant zijn die lees je hier:

 

Artikelen die algemeen zijn, of ingezonden zijn door lezers van ons, maar niet door een vaste blogger, die staan verzameld onder 'MamsatWork'.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top