Een koolhydraatarm weekmenu dat je niet zelf hoeft te verzinnen

Het grootste probleem van bepaalde dieten, eetgewoontes of gewoon van gezond eten vind ik het bedenken van de maaltijden. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig alternatieven zoals bijvoorbeeld een koolhydraatarm weekmenu met recepten waar ik nu naar kijk in verband met mijn prikkelbaar darm syndroom.

Zo’n weekmenu is trouwens ook handig als je volgens een koolhydraatarm dieet wilt eten om af te vallen of gewoon gezond wilt eten op een koolhydraatarme manier en je bent op zoek naar afwisseling.

koolhydraatarm weekmenu

Gezond eten met koolhydraatarm weekmenu én een fijn boodschappenlijstje

Waarom zou je kijken naar zo’n weekmenu, is er niet genoeg aan koolhydraatarme recepten te vinden op internet?

Ik hoor het je jezelf afvragen. En ik snap je helemaal, want dat is ook altijd mijn eerste insteek. Totdat ik twee weken verder ben met mijn gezonde eetpatroon en weer op internet rondstruin voor het samenstellen van de boodschappenlijst voor de volgende week.

Wat een werk gaat er altijd zitten in het bij elkaar zoeken van zo’n koolhydraatarm weekmenu!

Want je kan natuurlijk best hetzelfde koolhydraatarme ontbijtje iedere ochtend weer naar binnen werken, maar dat valt niet onder de categorie gezond eten, dat weet je wel toch? Gezond eten betekent júist ook afwisseling in je eten. Zodat je alles binnenkrijgt waar je lijf behoefte aan heeft.

koolhydraatarm weekmenu met boodschappenlijst

Een afwisselend en compleet menu dat koolhydraatarm is

Ik noem het maar een kant en klaar menu, maar het is natuurlijk niet voor je gekookt. Het koken moet je zelf nog doen, maar je krijgt wel de kant en klare recepten in dit koolhydraatarme weekmenu aangeleverd.

Alles is helemaal voor je uitgezocht. Van ontbijt tot lunch tot diner hoef je niet meer na te denken over wat je gaat eten de komende week én is je boodschappenlijstje zo klaar.

Heb jij bijvoorbeeld in de ochtend veel haast? Dan check je vooraf even hoe de koolhydraatarme ontbijtjes in dit weekmenu tot stand komen. Misschien kan je de avond ervoor je ontbijt vast klaarmaken? Of heb je nog een stuk bananenbrood in de vriezer liggen?

En bij hoge nood pak je gewoon een ander makkelijk ontbijt en skip je die uit het weekmenu, dat kan ook!

Hier lees je meer over hoe het werkt

Koolhydraatarme recepten in het weekmenu, goed voor je dieet

De recepten zelf zijn super afwisselend. Zit er iets tussen dat je niet lust? Geen nood, want je kan dat recept gewoon skippen en een ander recept toevoegen aan je boodschappenlijst.

Je kan namelijk heel eenvoudig koolhydraatarme recepten opslaan. Ik jouw eigen persoonlijke account staan dan de recepten die je erg lekker vindt en daarmee kan je zelf ook een maaltijd in een bepaalde dag vervangen, heel flexibel dus.

En je hoeft dus zelfs niet na te denken over de boodschappenlijst, want met een paar drukken op de knop heb je de boodschappenlijst uitgeprint, mét jouw opgeslagen recept erbij.

Tijd vrijmaken om te koken

Zoek je naar een snelle kant en klare oplossing? Dan is dit weekmenu niet voor jou weggelegd. Ik vraag me trouwens af welk koolhydraatarm en gezond weekmenu dan wel bij jou past, maar dat terzijde 😉 .

Het is nu eenmaal zo dat gezond en afwisselend eten wat meer tijd kost om te bereiden dan altijd die snelle boterham met pindakaas of die bak yoghurt die je naar binnen werkt.

Maar als jouw doel is om gezonder te eten of om bijvoorbeeld je lichaam te helpen om zich te herstellen dan past een koolhydraatarm weekmenu zeker in je straatje. En de tijd die je bespaart om zelf dit weekmenu samen te stellen en de boodschappenlijst uit te zoeken?

Die stop je dan in het koken van deze lekkere recepten!

Koolhydraatarm en prikkelbaar darm syndroom, paleo of glutenvrij

Ik heb hele goede hoop dat het koolhydraatarme eten gaat helpen als je last hebt van Prikkelbaar Darm syndroom (PDS).

Het koolhydraatarme weekmenu kan je namelijk helpen om van dat opgeblazen gevoel af te komen en ervoor zorgen dat je buik weer rustiger wordt.

Maar het helpt niet alleen als je last hebt van PDS. Het werkt ook als je bijvoorbeeld glutenvrij of lactosevrij wilt (of moet) eten. Of als je een dieet wilt volgen dat paleoproof is, ook dan kan je met dit koolhydraatarme weekmenu aan de slag.

Meer weten? Hier lees je meer over de mogelijkheden!

Dikke plus: automatische boodschappenlijst bij het koolhydraatarme weekmenu

Een groot voordeel van dit weekmenu is dus dat er automatisch eenboodschappenlijst gegenereerd kan worden.

Zo heb je niet in één klap tijdswinst behaald met het koolydraatarme weekmenu zelf, maar ook met het samenstellen van de boodschappenlijst.

Heb je bij het weekmenu duidelijk aangegeven welke recepten je met hoeveel personen eet? Dan past de boodschappenlijst zich daar op aan.

Voorbeeld: stel je ontbijt en luncht alleen maar het hele gezin eet mee met het koolhydraatarme diner. In dit geval kan je bij ontbijt een lunch een 1 zetten (van 1 persoon) en bij het diner in ons geval 4, van 4 personen.

Bij het samenstellen van de boodschappenlijst van jouw koolhydraatarme weekmenu komen dan de ingrediënten in de juiste hoeveelheid in de lijst terecht. Handig toch?

Boodschappenlijst: volledig én aanpasbaar

De boodschappenlijst die voor je gemaakt wordt is helemaal compleet. Tot en met alle kruiden toe. Hij is trouwens niet alleen compleet, maar alles is ook voor je verzameld én per categorie in de lijst geplaatst.

Heb je bijvoorbeeld 5 avocado’s nodig over 3 verschillende recepten? Dan staat de avocado op je boodschappenlijst met het aantal 5.

Ook handig: je kan de lijst aanpassen. Omdat alle kruiden erop staan, en jij wellicht nog kruiden op voorraad hebt staan kan je deze van de lijst afhalen.

Of heb je bijvoorbeeld 3 bosuitjes nodig in dit koolhydraatarme weekmenu en heb je die nog in de koelkast liggen? Haal ze eenvoudig van de boodschappenlijst af en straks in de winkel hoef jij ze niet mee te nemen.

Maar je kan ook alleen het aantal aanpassen! Denk jij 5 bananen nodig te hebben in plaats van 4? Dan wijzig je dat toch gewoon op je online boodschappenlijstje voordat je deze print!

Uitprinten of opslaan van je weekmenu en lijstje

Heb jij gezien wat er deze week op je koolhydraatarme weekmenu staat? En is je lijstje compleet voor de boodschappen? Dan print je hem met één klik op de knop uit als je dat wilt.

Liever wat milieu vriendelijker aan de slag? Dan maak je toch gewoon een foto van je weekmenu en je koolhydraatarme boodschappen?

Waarom gaat dit voor mij (en ook voor jou) werken?

Ik merkte het al tijdens mijn Sonja Bakker dieet, koolhydraatarm eten en zo’n weekmenu gaat voor mij gewoon goed werken. Ik doe wat er staat en de rest gaat ‘vanzelf’.

Tuurlijk, je moet zelf koken. Maar daar waar ik stil blijf staan bij het afvallen omdat ik altijd hetzelfde ontbijt eet, zorgt dit weekmenu ervoor dat ik afwissel in mijn koolhydraatarme eten.

Daarnaast leer ik er zelf beter door koken.

En natuurlijk, voor niets gaat de zon op. Om dit weekmenu uit te zoeken en samen te stellen werkt Nick zich een slag in de rondte. Hij zorgt ervoor dat jij geen uren meer op internet hoeft te scrollen én geen calorieën meer hoeft te tellen! Voor nog geen tientje per maand kan jij ook gebruik maken van zijn service. Dat geeft wat mij betreft veel rust.

Direct een abonnement afsluiten?

Ben jij overtuigd van het feit dat het voor jou gaat werken? Dan kan je hier een maandabonnement afsluiten, of zelfs een jaarabonnement waarbij je natuurlijk korting krijgt.

Uitproberen met een proefperiode

Wil je weten of het ook voor jou gaat werken?

Je kan het gewoon 30 dagen gratis uitproberen. Dat is 4 weekmenu’s!

Hi, welkom bij lifestyle blog MamsatWork. Ik ben Joyce, content creator en internet ondernemer, getrouwd en moeder van een puber en een tiener.

Dit platform is van een persoonlijk blog uitgegroeid tot een lifestyle platform waar dagelijks nieuwe artikelen verschijnen. Een veelzijdig blog met onderwerpen als lifestyle, interieur, food, ondernemerschap, opvoeding, reizen, uitjes, fashion en DIY.

Je vindt hier volop inspiratie. Heb je vragen? Mail me!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top