Kleine winkels zijn dé trend. De consument van nu is op zoek naar variatie, sfeer en persoonlijk contact. De kleine, vernieuwende winkels bieden dat en zorgen voor een unieke aankoopbeleving. Maar wat maakt die kleine winkels nu uniek? Hun passie!
Mede onder invloed van het economische klimaat vindt er een slag om de consument plaats; niet alleen op basis van prijs, ook kwaliteit en onderscheidend vermogen worden gevraagd. Klanten zoeken via en op internet unieke, verantwoorde, maar natuurlijk ook scherp geprijsde artikelen. Dit biedt kansen voor kleinschalige detailhandelsondernemers. Ze kunnen zichzelf onderscheidend positioneren, niches bedienen, zelf bepalen wat er (hoe) geproduceerd en verkocht wordt, meerwaarde creëren door aanvullende producten of diensten te leveren. Daarmee staan zij dicht bij de klant. Kleinschaligheid is iets van vandaag en (over)morgen.
Wij maken in onze blogposts gebruik van affiliate linkjes. Klik je door via zo'n linkje en doe je een aankoop dan ontvangen wij een kleine commissie. Dit kost jou niets extra, je betaalt de normale prijs voor het product. Wij ontvangen de commissie namelijk van de verkopende partij. Doe je een aankoop via een van deze linkjes? Dan wil ik je uiteraard heel erg bedanken! Ook al ontvangen we soms een compensatie voor blogs, we doen altijd ons best een eerlijke mening te geven over een product of onderwerp.