Mijn Verhaal: Becoming Michelle Obama – heerlijk boek over ’n echte powervrouw

Hoeveel kleine meisjes willen er geen prinses worden? Hele stapels. Maar First Lady; dat hoor je niet vaak. Lees: nooit. Waarschijnlijk is er nooit een vrouw op aarde geweest die die toekomst als jong meisje al voor zich zag. Want First Lady, dat wordt je alleen vanwege de man waar je mee trouwt. Je bent ‘de vrouw van’. En toch is het een positie waarin je een hoop kan bereiken. Dat baseer ik niet op ons aller Melania… De vrouw die het wat mij betreft écht bewezen heeft is Michelle Obama. In haar boek Mijn Verhaal lees je haar memoires. Hoe ze van klein meisje in een inie-mini appartement uiteindelijk eindigde in het Witte Huis. Een prachtig boek over een echte powervrouw. Hier lees je de review.

⇒ Mijn Verhaal direct bestellen? Dit mooie boek vind je online

mijn verhaal Michelle Obama

Mijn Verhaal: Becoming Michelle Obama

De biografie van Michelle gaat over, nou ja, de titel zegt het al: het worden van Michelle Obama. Ze werd geboren als Michelle Robinson. En natuurlijk is een nieuwe achternaam na je trouwen niet zo gek… Tot je man president van de Verenigde Staten wordt en die naam opeens de allerbekendste ter wereld is.

In Mijn Verhaal begint Michelle bij het begin; in het appartement van haar ouders in Chicago, waar haar broertje en zij een kamer deelde. Je leest over hoe ze zich al op jonge leeftijd anders voelde; al was het maar omdat zij de enige zwarte vrouw in de collegebanken was. Al vroeg leerde ze over onrechtvaardigheden in de wereld. En groeide de ambitie om daar wat aan te doen.

Van Obama naar First Lady tot Internationale Powervrouw in Mijn Verhaal

Het klinkt allemaal als een sprookje, maar in Mijn Verhaal lees je dat het leven van Michelle Obama echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn is geweest. Extra mooi dat ze daardoor een van de krachtigste vrouwen op het toneel van de Amerikaanse politiek is geworden. Een echte powervrouw, en niet eens president. Spoiler: die ambitie heeft ze ook niet…

Het mooiste aan Mijn Verhaal van Michelle is misschien nog wel om de intieme momentjes van de familie Obama toch een beetje mee te beleven. En tussen de regels door te lezen dat het eigenlijk, ondanks het feit dat ze in het Witte Huis woonden, toch ook een heel normaal gezin is. Met hun eigen perikelen en dingetjes. Afgewisseld met staatsbezoeken en chique diners, dat dan weer wel. Een kleine bekentenis van Michelle Obama herself: zij en Barack waren bang zichzelf te zullen verliezen in dat grote politieke spel. En concluderen tevreden dat dat niet gebeurd is. Ze zijn zichzelf gebleven.

Mijn Verhaal gaat over het zijn van de vrouw van en het leven als First Lady. Maar het gaat bovenal over een moeder, over ‘gewoon’, een vrouw. Eentje met prachtige idealen – die ze nog nastreeft ook. En het boek komt ook nog met een uitdaging van Michelle zelf: wat wil jij zelf eigenlijk worden? Dream big! Een mooie inspiratiebron om cadeau te doen aan een lieve powervrouw die jij kent, of niet soms? Want heel eerlijk: vanbinnen zijn we allemaal een powervrouw!

Je bestelt Mijn Verhaal: Becoming Michelle Obama voor €26,99 bij Bol.com.