Nederlandse vrouw wil gezien worden in de lente

Voorjaar bij vrouwen aanleiding voor knallen met kleur

Met het aanbreken van de lente krijgt de Nederlandse vrouw weer behoorlijk lentekriebels. Maar liefst driekwart van alle vrouwen voelt zich in de lente vrolijker dan in andere seizoenen. Het voorjaar is voor de helft van de vrouwen daarom aanleiding voor meer vrolijke kleuren in haar uiterlijk.Vooral blauwe kleding en roze make-up zijn in het voorjaar 2013 favoriet. Ruim een derde van de vrouwen varieert erop los met trendy kleuren op haar nagels. Ook knallen vrouwen met kleur op de ogen en lippen. In de huidige crisis letten we wel op de kleintjes. Bij de aanschaf van nieuwe make-up houdt maar liefst driekwart de aanbiedingen en acties in de gaten. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Etos onder 800 vrouwen. 

Fanatieke kleurgebruikers

Vooral het mooie weer (65%) en de opbloeiende natuur (22%) bezorgen vrouwen het ultieme, vrolijke lentegevoel. Daarom variëren vrouwen juist in de lente met vrolijke kleuren in hun look (35%). Hoewel bijna driekwart van de vrouwen vaak dezelfde vertrouwde kleuren make-up gebruikt, geeft één op de vier vrouwen aan wel meer te willen variëren met kleur. De drempels voor meer kleurgebruik zijn het feit dat zij niet weten welke kleuren bij haar passen, er s’ochtends geen tijd voor hebben of het idee hebben dat kleurrijke make-up haar niet staat. De helft van de vrouwen geeft daarom aan wel wat kleuradvies van een professional te kunnen gebruiken.

Top 5 favoriete beauty- en verzorgingsrituelen in de lente:

– Sporten (55%)

– Benen ontharen (50%)

– Nagels lakken met nieuwe lentekleuren (34%)

– Een nieuw kapsel (33%)

– Voeten weer lente-proof maken met pedicure (30%)

Vrouw krijgt zin om te flirten in de lente

Vrouwen zien de lente het liefst met een frisse start tegemoet. Maar liefst de helft kan niet wachten met een grondige voorjaarsschoonmaak. Ook als het om het uiterlijk gaat, kiezen vrouwen voor een schone lei. En één op de drie vrouwen luidt het voorjaar graag in met een geheel nieuw uiterlijk. Hiervoor koopt een derde van de vrouwen nieuwe make-up met frisse lente-kleuren. Tweederde van de vrouwen stemt deze lente-kleuren in haar look zorgvuldig af op haar kleding. Met deze nieuwe lente-look flirt één op de vier in vrouwelijk Nederland er tijdens het voorjaar lustig op los.

Beauty-uitgaven in het voorjaar

Gemiddeld besteedt de vrouw €12.60 per maand aan make-up. In de huidige crisis gaat de vrouw tevens vaker voor make-up producten van een huismerk (46%). Voor driekwart van de vrouwen is bij de make-up die zij kiest een goede balans tussen prijs en kwaliteit het allerbelangrijkst.

Over het onderzoek:

Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder ruim 800 Nederlandse vrouwen. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse bevolking.

Artikelen die algemeen zijn, of ingezonden zijn door lezers van ons, maar niet door een vaste blogger, die staan verzameld onder 'MamsatWork'.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top