Op vakantie in een safaritent van Tentocamp in de Dordogne 1

Wat een geluk hebben wij toch! Nu mochten we weer een week in een safaritent van Tentocamp uitproberen op een camping naar keuze. Omdat we in het voorseizoen zouden gaan, kozen we voor een camping in de Dordogne: Camping Les Grottes de Roffy. Zaterdagochtend vertrokken we en 10 uur later waren we op de plaats van bestemming. Onderweg hebben we nauwelijks last gehad van verkeersdrukte. Wel van regen, onweer en hagel. Op onze vakantiebestemming was het wat warmer dan in Nederland, maar het regende wel… Ach, de weersvoorspellingen waren best aardig, dus dat zou wel goed komen.

Op de camping werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaresse die ons naar de tent begeleidde in haar “golfkarretje” met naast haar onze dochters. De tent was prachtig! Helemaal nieuw met fijne bedden, mooie houten meubels, een goed uitgeruste keuken en zelfs een skottelbraai. Ideaal voor op de camping, maar vandaag gingen we daar nog geen gebruik van maken. Wie wilt er nou buiten koken als het regent? We besloten om te eten in het restaurantje op de camping, maar eerst gingen we naar het (overdekte) barretje voor een lekker Belgisch biertje van de tap. De kids wilden, na 10 uur in de auto zitten, heel graag spelen in de speeltuin. Er waren twee grote speeltuinen; een voor wat oudere kinderen met fancy speeltoestellen en een voor kinderen tot een jaar of 8.

Het hart van de camping bestond uit een aantal charmante, gerestaureerde gebouwen uit de 18e eeuw met een winkeltje, bar, restaurant en speelhal en in het midden een groot terras met prachtig uitzicht over de zwembaden (peuterbad, kinderbad, zwembad en een jacuzzi) en de heuvels. De camping was vrij groot; in totaal 160 plaatsen, maar wel mooie plekken met veel groen.

In het restaurant boven de bar kon je eenvoudige maaltijden bestellen voor een redelijke prijs; van streekgerechten tot pizza en omelet met frites. Helemaal prima!

Zondag begon met regen, zoals voorspeld, maar in de loop van de dag klaarde het op en werd het toch best aardig weer. De eigenaresse had ons aangeraden om naar het vestigingsstadje Domme te gaan. Omdat de navigatie nooit top werkt in de heuvels, lukte het niet helemaal om er rechtstreeks naartoe te rijden, maar ruim een half uur later hadden we het dan toch gevonden. En… niets teveel gezegd! Het was een prachtig stadje met een geweldig uitzicht over de Dordogne, het mooie landschap en aan de overkant kon je diverse kastelen zien liggen.

Je kon er ook een treinritje maken of een tochtje door de grotten van 40 minuten. Wij besloten voor de grotten te gaan. Onze oudste dochter vond het idee dat we 20 meter onder de grond waren uiteindelijk toch niet zo’n heel fijn idee, maar ging, gelukkig, toch dapper door. ’s Avonds hebben we weer bij het restaurantje gegeten.

Maandag was een prachtige dag; zon en ca. 21°C. Tijd om het zwembad uit te proberen dus! Het water was nog erg koud, maar dat mocht de pret niet drukken. Wie hoort ons klagen als het in Nederland toch al gauw 10°C frisser is… ’s Avonds pizzaatje gehaald. Morgen zouden we echt gaan koken!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *