Op vakantie in een safaritent van Tentocamp in de Dordogne 2

Op dinsdag besloten we naar Castelnaud te gaan, volgens eigenaresse Odile een leuk kasteel voor zowel ouders als kinderen. 30pluskids-waardig dus J. De route liep deels hetzelfde als de vorige dag en we reden er zowaar in een keer naartoe. Nu stond het kasteel ook op een berg, dus het was vrij duidelijk welke richting we op moesten, maar toch… Kinderen tot 10 jaar mochten gratis naar binnen. Castelnaud bleek een prachtig, robuust kasteel te zijn en heel mooi gerenoveerd, compleet met binnenplaats, kruidentuin en “oorlogstuig”.

Rondom het kasteel waren nog wat leuke winkeltjes met minikastelen, prinsessen en dat soort zaken. In een restaurantje hebben de kinderen een crêpe met suiker gegeten en wij een galette en croque monsieur. Onderweg naar de camping reden we langs een verkooppunt met lokale producten. Daar hebben we e.e.a. geproefd en wat lekkere wijntjes meegenomen.
In de supermarché hebben we uiteindelijk ingrediënten gekocht voor een pastaatje dat we ’s avonds in elkaar gedraaid hebben.

Woensdag kregen we bezoek en hebben we met z’n allen geluncht in Sarlat. We waren wel een tikkeltje laat, want je moet echt vóór 14.00 uur binnen zijn om nog te mogen (ja mogen) eten… Om 13.45 uur kwamen we aan en gelukkig kon er nog een tafel in orde worden gemaakt. Je kon een dagschotel bestellen voor € 8, een menuutje voor € 15 of à la carte eten. Wij gingen voor een menu en de meisjes voor een kindermenu. Heerlijk gegeten, maar wat een sacherijnige bediening zeg! Gelukkig zei Odile ook dat de bediening in Sarlat vaak niet zo vriendelijk is, dus het lag niet direct aan ons…
’s Middags hebben de kinderen lekker in de speeltuin gespeeld met hun nieuwe (Nederlandse) vriendje en ’s Avonds hebben we pannenkoeken gebakken.

Donderdag en vrijdag was het echt warm; rond de 30 graden! Echt ongelooflijk… je komt met hagel aan en uiteindelijk is het dan zo warm. Eigenlijk hadden mijn man en ik nog wel wat willen ondernemen, maar de kinderen wilden alleen maar op de camping spelen en naar het zwembad. Nou ja… ook goed! We hebben lekker gelezen, gezwommen, geluncht en gedineerd op het buitenterras. En natuurlijk nog een keer gebruik gemaakt van de skottelbraai! We hadden nog graag gekanood, maar volgens Fransis, de eigenaar, was dat sowieso geen optie geweest; veel te veel water in de Dordogne. Gelukkig maar, want naar huis gaan met een gevoel dat je iets hebt gemist, kan natuurlijk niet.

Alles bij elkaar hebben we een heerlijke week gehad. Het gebied, de Périgord Noir, was prachtig met heel veel leuke plaatsjes, rivieren, mooie dorpjes, stadjes en kastelen. De camping was ruim opgezet met een leuk, authentiek pleintje met café, winkeltje, prima restaurant en heerlijk terras. Het was er heel groen met veel vogels, eekhoorns, uilen en andere dieren (bevers of vossen) die we wel gehoord, maar niet gezien hebben. We hadden een goede plek en een prachtige, nieuwe safaritent. De douches en toiletten waren schoon en er was heel veel speelruimte voor de kinderen die gewoon zelf overal naartoe konden gaan. Het enige minpuntje was dat de douches met drukknoppen werkten, maar verder vonden wij het zeker een aanrader! In het hoogseizoen is het natuurlijk een stuk drukker, maar de kinderen hebben dan wel weer heel veel speelkameraadjes…

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.