RAW pasta: lekker je favo spaghetti eten maar dan gezonder

Bij ons in huis doen we ons best om bewust om te gaan met onze gezondheid. Hierin speelt voeding een grote rol, natuurlijk. Niet dat we er iedere seconde van de dag naar leven… Dat gaat ook niet met 2 opgroeiende kids die ook graag eens uit de ban springen! Maar we doen ons best om met de ‘gewone’ maaltijden een principe na te streven. Toch blijft het lievelingseten van zoonlief pasta. Niet al te gezond. Al is er een alternatief voor, dat zegt gezonder te zijn dan gewone pasta producten. RAW pasta: en wij mochten het testen. Met de kids natuurlijk!

Lees ook: Italiaans koken (maar dan echt!) kan je leren

Druk leven? Gezond eten!

Zelf hou ik er rekening mee dat ik nagenoeg geen brood, pasta, rijst en aardappelen eet. Dat heeft me de afgelopen maanden 6,5 kilo gescheeld op de weegschaal en ik voel me ‘kip’ lekker. Ook de kinderen doen hier regelmatig aan mee maar minder strikt. Zij eten wel graag brood (ik mis het vaak niet eens in mijn eetpatroon) dus krijgen ze spelt. Niet 100% ok, maar in ieder geval wat beter dan tarwe. In de ochtend starten we vaak met soja yoghurt, zemelen, lijnzaad en moerbeien. Een feestje vinden we nog steeds, dus dat is makkelijk vol te houden.

We hebben een druk leven met elkaar. School, werk (papa en mama werken beiden zeker 40 uur), huiswerk, sporten, vrienden etc etc. Wie niet tegenwoordig? Dat geeft niets, maar betekent  wel dat gezond eten belangrijk is om fit te blijven èn dat het het liefst niet te lang duurt in de keuken. Niet dat ik koken niet leuk vind… in tegendeel. Ik kan er echt van genieten als ik er tijd voor maak. Maar doordeweeks gaat hem dat echt niet worden. Toch wil ik  van maandag tot vrijdag wèl gezond eten op tafel zetten. Veel groenten (ik ben gek op roerbak) en liefst 2x per week vis. Niets gaat dus boven écht eten. We proberen een beetje OER, superfoods, RAW en biologisch.

Maar pasta blijft favoriet…

Bij de kinderen staat pasta op nummer 1. Zelfs nog ‘boven’  friet. Spaghetti zorgt voor vrolijke gezichten en borden die snel leeg zijn (ook niet geheel onbelangrijk). Een verleidelijke keus dus, want ook wij vinden het heerlijk. Probleem is echter dat ik de pasta en dergelijke toch ècht wil laten staan. En om nu alleen de saus te eten is ook zo wat, haha.

RAW pasta: het alternatief voor de echte pasta fans

rawpastaEven geleden heb ik de oplossing voor én snel én lekker én gezond eten uit mogen proberen. 100% Natuurlijke koolhydraat-, gluten- en granenvrije RAW pasta. Je kan kiezen uit RAW pasta, RAW rice of RAW noodle. Enne, door mijn kinderen getest: stuk voor stuk heerlijke pastaproducten. Het zorgt voor de combinatie gezond en snel, en staat met stip op nummer 1 voor doordeweeks.

Volledig koolhydraatvrij (belangrijk voor een rustige bleodsuikerspiegel die je anders ind e avond weer laat snoepen) en zeer rijk aan oplosbare vezels. Deze RAW pasta producten bevatten per 100g slechts 6 Kcal tegenover 396 Kcal van een reguliere pastaportie van 100g. Dat scheelt nogal, vind je niet?

Gezond eten boven alles

Maar het gaat me niet alleen om de calorieën. Want ook al streef ik ernaar om zelf zo weinig mogelijk extra calorieën naar binnen te werken, mijn kinderen (zeker de oudste) zou soms misschien juist best wat meer mogen hebben gezien zijn strakke lijf. Het gaat mij erom dat je het gevoel hebt heerlijk te eten, gezond te eten, maar daarnaast ook niet binnen een uur weer trek krijgt in iets.

RAW pasta; wat zit daar eigenlijk in?

Deze RAW producten zijn gemaakt van de Aziatische konjakwortel die op een slimme manier tot vezelrijke meel is verwerkt, zonder de originele structuur aan te tasten. Zo blijft hij 100% RAW en vormt daarmee een echte superfood voor je lichaam en zeker voor je darmen. De rijke vezelstructuur functioneert als prebiotica en verbetert de stoelgang. Dit optimaliseert je darmflora en daarvan profiteert je hele lichaam, inclusief je immuunsysteem.

Maar nu komt het! De producten zijn niet alleen erg lekker en gezond, maar òòk makkelijk in gebruik. Je maakt je gezonde saus of roerbakt lekker groenten met een stukje vis. Op het laatste moment (2 minuten voor tijd!) voeg je de rijst, noedels of pasta toe en je bent klaar! En dan heb ik mijn doelstelling voor maandag tot vrijdag bereikt. Het past in ons ritme, is niet dramatisch voor de portemonnee en lekker lang houdbaar.

Je vindt overigens ook heerlijke recepten op de site van Rawpasta, dus lang nadenken over wat je zal eten is ook verleden tijd!

Lees ook: De strijd tegen de kilo’s winnen door koolhydraatarm eten; Linda doet ‘t

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here