Even kort ontspannen geeft al veel nieuwe energie

Jij bent een drukke vrouw die elke dag weer alle ballen in de lucht houdt. Van het huishouden en de kinderen tot je sociale leven en je werk. Je staat altijd voor iedereen klaar, geeft het maximale en staat eigenlijk altijd ‘aan’. Dat je daardoor te weinig energie overhoudt voor jezelf is het gevolg. Je energie lekt als het ware weg. Tussentijds opladen is dan ook heel belangrijk.

Even uit tunen en je batterij weer opladen. Als online ondernemer met twee opgroeiende kinderenis dit voor mij heel herkenbaar. Als ik niet oplet hou ik te weinig energie over aan het eind van de dag waardoor ik iedere dag een beetje inteer en eigenlijk in het weekend niet meer zo goed kan genieten.

Heb jij hier ook last van? Probeer dan onderstaande tips eens. Sinds ik daar bewust mee bezig ben heb ik ook meer energie over aan het eind van de dag.

te weinig energie, wat te doen

Een wandeling tussendoor

Aan wandelen geen gebrek bij mij. Doordat we 2 honden hebben moet ik er minstens 2 keer per dag mee naar buiten, de rest doen de kinderen. Maar die 2 keer maak ik er wel gelijk een flinke ronde van tussen de 30-45 minuten.

Op de dagen dat ik in de ochtend ga sporten doe ik het gelijk daarna, op de andere dagen start ik mijn dag met die wandeling. En ik merk altijd dat mijn energie level weer stijgt als ik buiten ben geweest.

Even alles van je afspoelen als je te weinig energie hebt

Wil je even alleen zijn om weer op te laden? Pak eventjes een warm bad of een warme douche. 15 minuten is eigenlijk al genoeg. Zeker als je je daarna met koud water afspoelt. Het klinkt misschien niet heel lekker, maar je krijgt er een enermoe energieboost van. En hoe heerlijk is het dan om daarna in een lekker warme handdoek te stappen die klaar hangt op je handdoekradiator?

Even je hoofd stilzetten met een boek of tijdschrift

Het feit dat ik soms te weinig energie heb ligt niet alleen aan fysiek bezig zijn. Het is vaak juist mijn hoofd dat ervoor zorgt dat ik prikkelbaar word. Even een stuk lezen in een boek of tijdschrift werkt voor mij dan heel goed om mijn gedachten van me af te zetten.

Mijn werk batchen

Als ondernemer is mijn werk batchen voor mij een heel belangrijk element. Ook al ben ik er nog niet altijd even goed in. Als ik het doe merk ik echter wel gelijk resultaat. Ben jij geen ondernemer? Dan nog kan je dit toepassen in je werk.

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk dezelfde klussen bij elkaar pakt om achter elkaar te doen. Bijvoorbeeld de email wegwerken, je telefoontjes plegen, belangrijke zaken uitzoeken, of zoals voor mij geldt: mijn content creëren.

Als je het werk dat hetzelfde is batcht in een periode op je dag waarbij je allemaal dezelfde taken uitvoert, dan werk je sneller en kost het je veel minder energie. Tussentijds switchen van taken is een regelrechte energieslurper. Zet je telefoon en mail dus uit en bekijk die bijvoorbeeld op ‘maar’ 2 momenten op de dag.

Matcha thee in plaats van koffie

Ik hou van koffie. Maar mijn lijf -en mijn hoofd- doen het een stuk beter op matcha thee. Vandaar ook dat ik dat bijna dagelijks drink. Eén kopje matcha thee is voldoende om de hele achtend lekker fris in mijn hoofd te zijn en om voldoende focus te hebben.

Let op de temperatuur in huis of op kantoor

Woon- en werkcomfort is heel belangrijk om het drukke leven van alledag aan te kunnen. Als jij je prettig voelt in je huis of op je werkplek, dan voel je je daar beter bij en kan je meer aan.

Wist jij dat het juiste ‘klimaat’ daarbij ook heel belangrijk is? Te koud is niet fijn, maar te warm slurpt energie. Je hersens functioneren bijvoorbeeld het beste bij een temperatuur van ongeveer 17°. Nu is dat wellicht wat koud, maar tussen de 21° en 23° is een ideale werktemperatuur. Zorg dus dat ’s zomers een eventuele airco voor verkoeling zorgt, terwijl ’s winters de radiator goed ingesteld is zodat het niet te warm (zonde van de energie), maar zeker ook niet te koud is.

Koop een spijkermat als je te weinig energie hebt

Een spijkermat doet wonderen. Ik heb eerder al een uitgebreid artikel over de gezondheidsvoordelen van een spijkermat geschreven maar wil je nogmaals aangeven dat je -bij te weinig energie- veel baat zal hebben bij het gebruik van een spijkermat.

Wellicht wat magnesium erbij

Blijf je erg moe, ook al heb je de tips hierboven al uitgeprobeerd? Dan is het misschien goed om eens te kijken of je niet wat magnesium supplementen extra zou kunnen gebruiken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven