Tetanus en de kracht van grote merken

Je hebt er zelf ongetwijfeld al eens bij stilgestaan toen jouw baby in de luiers lag, of misschien gebeurt het je nu nog wel. Als je merken met elkaar vergelijkt dan doe je dat op prijs en kwaliteit. De een kiest voor uitstekende kwaliteit en betaalt liever wat meer en een ander maakt weer andere keuzes. Mijn eigen keuzes worden daarnaast ook deels beïnvloedt door de verantwoordelijkheid die merken zèlf nemen. Neem hierin bijvoorbeeld Pampers en de tetanus actie met UNICEF.

Ik word niet alleen blij van het gebruik van deze luiers (zoals je kan lezen in het poep-tot-over-zijn-oren-blog), maar ook van de keuzes die Pampers maakt als bedrijf voor de maatschappij. Je kent ongetwijfeld wel de 1 pak = 1 levensreddend vaccin* actie die Pampers en UNICEF samen al 10 jaar voeren. Met deze actie zorgt Pampers ervoor dat er per verkocht pak Pampers luiers of babydoekjes met het UNICEF logo, 1 levensreddend vaccin* kan worden gegeven tegen tetanus. Daarmee geven ze gelijk wat terug aan de maatschappij. En hoe! Maar helaas is tetanus wereldwijd nog niet uitgebannen.

Tetanus en de cijfers

  • er zijn inmiddels al 100 miljoen vrouwen en pasgeboren gevaccineerd binnen deze samenwerking
  • elke seconde krijgt ergens ter wereld een moeder of baby een tetanus vaccinatie
  • in 2006 stierf er elke 3 minuten een baby aan tetanus, tegenwoordig is dat elke 11 minuten
  • de afgelopen 10 jaar is door de campagne tetanus al in 17 landen uitgebannen

Op zich mooie cijfers, maar nog steeds is de tetanus sterfte hoog. Je kan het je niet voorstellen dat er iedere 11 minuten een baby sterft aan de gevolgen van tetanus. In de tijd dat ik dit artikel schrijf zijn dat er dus zeker 5. Daar schrik je van!

Pampers en UNICEF zijn dan ook vastberaden om de samenwerking in stand te houden en hebben de campagne zelfs uitgebreid op een manier die het voor ons allemaal mogelijk maakt om ook een steentje bij te dragen. Ook al koop je geen Pampers luiers (of niet meer, omdat je kinderen al uit de luiers zijn), dan nog kan je op eenvoudige èn ludieke wijze in ieder geval één kindje ter wereld bijstaan in zijn gevecht tegen deze afschuwelijke ziekte.

Red een baby en help tetanus te bestrijden

Met de Jubileum campagne kan je op eenvoudige wijze Pampers en UNICEF helpen (zonder dat het je ook maar iets hoeft te kosten) om hun wens uit te laten komen: wereldwijd tetanus verbannen bij alle pasgeborenen.

Er zijn drie eenvoudige manieren om te helpen:

  1. Bekijk de ‘Wishes’-video. Iedere view/like/share = 1 levensreddend vaccin*
  2. Deel een foto van jouw baby die kaarsjes uitblaast op de Facebookpagina van Pampers met de hashtag #PampersUNICEFWens. Iedere plaatsing = 1 levensreddend vaccin*
  3. Koop een pak Pampers met UNICEF logo

Naast de verantwoordelijkheid die Pampers neemt binnen onze maatschappij heb jíj nu ook de mogelijkheid om te helpen. En het kost je niets, behalve een klein beetje tijd. NO excuses, doe je mee?

* Voor ieder verkocht pak Pampers-luiers of babydoekjes met het UNICEF-logo en voor iedere keer dat het “Wishes” filmpje wordt bekeken, gedeeld, geliket, of voor iedere geplaatste wensfoto op de Pampers-Facebookpagina steunt Procter & Gamble UNICEF in de strijd tegen tetanus bij pasgeborenen met € 0,056. Dit bedrag vertegenwoordigt bijvoorbeeld de kostprijs van één tetanusvaccin of ondersteunt de levering van de vaccins. UNICEF ondersteunt geen specifieke merken of producten. Meer info op www.pampers.nl of www.unicef.org.


tetanus

2 gedachten over “Tetanus en de kracht van grote merken”

  1. Inderdaad goed deze campagne. Ik wist de feiten helemaal niet, dat er dus elke 11 minuten ergens ter wereld een baby aan tetanus sterft. Goed dat je hier ons bewust van maakt.

    1. Joyce van de Pas
      Joyce van de Pas

      Dankjewel Astrid, het is inderdaad een hele bewustwording. Iedere 11 minuten is ongelooflijk hè. Fijn dat dit soort bedrijven ook bijdragen aan de maatschappij door het opzetten van zo’n campagne.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven