Hoe run jij jouw webshop?

Met de nodige zelfstandig werkende webshop eigenaren in onze doelgroep zijn wij benieuwd naar hoe zij hun webshop runnen en wat zij daarbuiten aan marketingactiviteiten doen. Of ga je een webshop beginnen? Hoe ga e dat doen dan en wat zijn je verwachtingen?

Doe je alles online, of doe je juist ook veel offline? Markten? Party’s? Of juist alleen maar achter je pc? Werk je veel in de avond of juist alleen overdag? Ik roep zelf altijd dat ik bijvoorbeeld het type niet ben om op een markt of een beurs te staan. Om me heen zie ik juist dat veel vrouwelijke webshop eigenaren dat juist heel leuk vinden. Vrienden van me roepen overigens over mij dat dat niet waar is. Je zou denken hoe kan dat nou? Waar komt dat verschil nu vandaan? Ik weet wel waarom ik vind dat ik daar het type niet naar ben. Ik hou van gezellig kletsen, en ik hou van mensen, dus dat is het probleem niet. Ik hou alleen niet van ‘keihard verkopen‘. Natuurlijk hou ik van verkopen, iedereen wil zijn boterham verdienen, nietwaar? Maar ik ben gewoon geen diehard sales. Ik ben een kei in onderhandelen, dat dan weer wel. Maar ‘live’ verkopen geeft mij een gevoel van ongemak. Het bezorgt me bijvoorbeeld rode wangen en vlekken in mijn nek als er potentiële kopers zijn die een opmerking hebben, bijvoorbeeld dat het te duur is. Ik weet het… dat wat ik verkoop is niet goedkoop, maar het is wèl goed! En dat is voor mij belangrijk. Uitstekende kwaliteit. En dan kan ik dus niet zo goed tegen dat ‘incasseren’ zeg maar. Heb jij daar ook last van? Nu in de afgelopen maanden is het rustig geweest voor ons met de markten en beurzen. Online was het gelukkig des te drukker. Maar met het herfst- en winterseizoen op komst maken veel webshop eigenaren zich weer op voor een drukke periode. Voor ons staan er maar 3 op de planning in het komende seizoen, en dat vind ik meer dan voldoende. Want feitelijk gezien heb ik niet voor niets gekozen voor een webshop. Werken in de uren die voor mij en mijn gezin het beste passen is een uitkomst vind ik. Maar duidelijk is ook dat onze klanten er behoefte aan hebben om ons zo nu en dan te zien. Gewoon even bijkletsen en even met je vingers door de producten heengaan blijft belangrijk. Dus dat stuk service verlenen we dan ook graag. Een belangrijk onderdeel van die service vind ik bijvoorbeeld ook het eenvoudig pinnen op een markt of beurs. Tot enkelen maanden geleden huurden we dus ook netjes een mobiel pinapparaat in om ervoor te zorgen dat we onze klanten die service konden bieden. Een duur grapje, dat begrijp je. Maar sinds kort hebben we ons eigen pinapparaat. Geen gewone mobiele pin, maar een apparaat van het bedrijf Payleven. Een manier op beveiligd te pinnen middels je mobiele telefoon en een klein ‘beveiligingskastje’. Ideaal!

Mobiel pinnen met Payleven

Het werkt als een speer en we hebben hier dus altijd ons eigen mobiele pin op de plank liggen om mee te nemen. Mocht je interesse hebben… voor jullie ligt er een mooie aanbieding klaar. Je betaalt alleen de eenmalige aanschaf van € 79,00 en dan natuurlijk voor ieder pinbetaling een x-bedrag. Maarja, dat doe je online ook. Of je nu een payment provider gebruikt in je webshop, ideal betalingen via de rabobank gebruikt, of bijvoorbeeld Paypal betaling accepteert. In alle gevallen maak je kosten. Maar het feit dat er geen maandelijkse kosten aan zitten, daar word ik altijd blij van. Een maand geen beurs draaien kost dan geen geld. Hoe ervaar jij het runnen van een webshop en alle uitdagingen die daarbij komen kijken? Laat het ons weten, wij zijn benieuwd!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven