Een bezoekje aan de Winterdroom in de Beekse Bergen

Vorige week hebben wij met zijn viertjes een bezoekje gebracht aan de Winterdroom in de Beekse Bergen. Het leuke van dierentuinen is dat ze tegenwoordig steeds vaker ook in de winter activiteiten hebben. Zo ook de Beekse Bergen, je weet wel… van het Safari Resort Beekse Bergen. Waren we vorig jaar daar nog voor een bezoek aan Africa by Light, dit jaar hebben ze Winterdroom georganiseerd. Ik neem je mee in ons bezoek en wat er te doen is.

Een bezoekje aan Winterdroom Beekse Bergen

Wij zijn pas aan het einde van de middag bij de Beekse Bergen aangekomen, maar je kan er uiteraard een hele dag van maken. Voor ons kwam dit beter uit en we wilden sowieso de Beekse Bergen en Winterdroom in het donker beleven, dus vandaar wat later op de middag.

Als je binnenkomt word je gelijk verwelkomd door een mooi winters plaatje. Geen echte sneeuw meer, maar de nepsneeuw, de wenswolken op het plein rondom het kampvuur en de bijbehorende hut geven een gezellige aanblik.

Daar start voor ons de wandeling door het park, we willen graag naar alle drie de pleinen wandelen om vervolgens de bus terug te pakken. In plaats van de bus kan je trouwens ook de nachtsafari per boot doen, ook leuk!

winterdroom tree of light

Safariplein

We starten bij binnenkomst dus op het Safariplein (vlak voor de apen). Daar kan je in de hut bij de branders wat lekkers drinken om op temperatuur te komen en uiteraard marshmallows roosteren boven de vuurschaal. Ook Djambo komt opdagen, de mascotte van de Beekse Bergen.

Na lekker opgewarmd te zijn (en een heerlijk snackje te hebben gegeten), lopen we over de verlichte paden richting de Tree of Light. Deze -altijd al- prachtige boom is tijdens de Winterdroom van de Beekse Bergen voorzien van enorm veel lichtjes die er met hun verschillende kleuren een heuse toverboom van maken.

winterdroom beekse bergen

Bezoekje aan de olifanten en de giraffen

De nachtverblijven van de olifanten en de giraffen zijn gewoon bereikbaar. Heel leuk om daar een kijkje te nemen. De olifanten hebben we al vaker bezocht. Ik was er zelfs destijds bij het olifantentransport van moeder Punda en haar drie kinderen. Machtig om te zien!

De giraffen had ik echter nog nooit gezien in hun verblijf. Wat een kolossale dieren zijn dat toch. In de nachtverblijven is het behoorlijk donker, een fatsoenlijke foto maken van dichtbij is dus eigenlijk geen doen. Jammer!

We lopen over de verlichte paden verder naar het Afrikadorp.

winterdroom beekse bergen marshmallows

Afrikadorp

In het Afrikadorp kunnen je kids zich laten schminken met black light schmink, heel toepasselijk. Verder kan je ook hier weer gezellig marshmallows roosteren boven een haardvuur. In ons geval onder de paraplu vanwege de regen 😉 .

winterdroom beekse bergen tijger

De tijgers en de krokodillen

Bij het vervolgen van onze wandeltocht door het donker zien we nog een pracht van een tijger die ik wél heel mooi op de foto krijg en lopen we ook bij de krokodillen naar binnen. Zien we toch weer eens iets nieuws, want dit is namelijk de eerste keer dat we de krokodillen ontdekken in de Beekse Bergen 😉 .

We zijn toe aan een lekkere warme chocomelk dus we lopen door naar het Kongoplein om daar even binnen te kunnen zitten.

winterdroom beekse bergen kongoplein

Verhalenverteller op het Kongoplein

Nadat we weer doorgewarmd zijn gaan we nog even bij de verhalenverteller zitten. Wat een enthousiasteling! Zeziro Imena woont op de Savanna en droomt allerlei spannende dingen over de natuur daar. Natuurlijk vertelt hij zijn dromen in geuren en kleuren aan zijn publiek. Die met open mond luisteren! Hoe gezellig zijn verhalen ook zijn, na twee dromen besluiten we op de bus te stappen om de nachtsafari te beleven.

winterdroom verhalenverteller

De nachtsafari tijdens Winterdroom

Ik heb de safari op de Beekse Bergen al meerdere keren beleefd. Met de auto, in de bus en per boot. Maar de nachtsafari tijdens de Winterdroom is toch weer een heel nieuwe beleving.

winterdroom nachtsafari ree

winterdroom nachtsafari dromedaris

In het donker stap je op de bus, en in het gehele safaripark zie je geen hand voor ogen. Het is maar goed dat de bus beschikt over een goede zoeklamp. Tijdens de busreis worden we door de chauffeuse volledig bijgepraat en wijst ze ons op alle dieren die nog wakker zijn. En dat zijn er genoeg! De zoeklamp zet ze volop in de spotlight.

winterdroom nachtsafari

Daarnaast gaat het verhaal dat er stropers in het park gesignaleerd zijn. We zien een auto die net tegen de boom is gereden en ook een vliegtuig wat verongelukt is. De bus wordt staande gehouden en er komen twee mannen binnen die iemand zoeken. Wat een spanning allemaal. Gelukkig komen we heelhuids weer aan op het Safariplein waar we om acht uur nog kunnen genieten van de lichtspektakelshow.

winterdroom beekse bergen

Er op uit naar de Winterdroom Beekse Bergen?

Wil je in de vakantie of daarna nog een leuke activiteit met je kinderen ondernemen? Overweeg dan zeker de Winterdroom en vergeet uiteraard de beleving tijdens de nachtsafari niet!

De Winterdroom kan je beleven vanaf 15 december 2017 tot en met 14 januari 2018. Bestel je tickets online, want dan ontvang je nog een korting op de reguliere entreeprijs.

Veel plezier, xxx

1 gedachte over “Een bezoekje aan de Winterdroom in de Beekse Bergen”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *